szundi

A gyerkőcök és a délutáni alvás

A nyár beálltával egyre ritkábban és kevesebbet alszanak ebéd után a gyerkőcök. A következményről pedig mindannyian tudnátok mesélni: ingerültség, hiszti, ok nélküli dührohamok, kezelhetetlenség…

A kérdés a következő:

Hogyan tudom elérni ilyen melegben, hogy gyerkőcöm elaludjon és főleg minőségileg elég időt töltsön délutáni alvással?

Azzal mindenki egyetért, hogy nagy szükség van rá, hiszen a kánikula még a felnőtt, egészséges szervezetet, embert is megviseli! Tehát adott a kérdés: Mit tegyek csemetém érdekében?

Sok-sok megfigyelés, tapasztalat és sikeres gyakorlati visszajelzés után, a következőket tudom tanácsolni:
Ha ebéd után is pihentető, gyermeki szervezetnek elegendő alvást szeretnénk elérni, ahhoz azokat a körülményeket kell megadnom, mint amit este nyújtok.

Tételesen:

– Soha ne hagyd ki gyerkőcödnél a fürdést vagy zuhanyozást a délutáni alvás előtt sem!
– Legyen a szobája elsötétítve!
– Legalább 2 órával az alvás előtt ne fogyasszon felesleges cukrot!
Figyelem! Se cukros üdítő, se gyümölcslé, se csoki, se fagyi… (Vannak ezeknek már cukormentes fajtái is!)

Bizonyított tény, hogy a cukor bevitele felpörgeti csemetéinket. Tehát elalvás előtt 2 órával már ne adjunk ilyesmit nekik! Nem mondom, hogy egyik percről a másikra vond meg tőle, hiszen nagyon sok és finom üdítő és édesség készül már cukormentes formában is:)
Valószínűleg így már egyszerűnek tűnik a megoldás, de mennyire nem gondoltunk rá, hogy milyen fontos az egész délelőtti izzadás, játék (játszótér-homokozó) után egy jó kis fürdés, zuhanyozás. Nagyon sokat jelenteni, mint az elsötétítés is.

Próbáljátok ki!

Jó pihenést, kellemes nyarat minden Gyerkőcnek, Szülőnek:)

Üdv: Gyerkőcökkel Suttogó