Távoktatás szülői szemmel!

Nem kis kihívás elé néznek most a családok, a szülők és a gyermekek. Sok feladat hárul a pedagógusokra, de még több a szülőkre.

Nem az a fő kérdés, hogy milyen módon, eszközön fog eljutni a tananyag a diákokhoz, hanem az:

Hogyan veszem rá a gyerkőcöt, hogy üljön ott és kísérje figyelemmel, sajátítsa el az adott témát! Legyen az 1. vagy 11. osztályos.

Hajnal óta érkeznek a szülőktől a kérdések, hogy miként is kellene véghezvinni ezt az otthon tanulást:

  • Kell 45 perc egy tanórára?
  • Minden tantárgyat vegyünk végig minden nap?
  • Vagy naponta csak 2 esetleg 3 tantárgyat?
  • Legyen külön “tanóra” és külön “otthoni tanulás”?
  • 3 gyermekem van, 3 különböző évfolyamban. Ezt hogyan logisztikázzam le?
  • Most szóltak, hogy ovi sem lesz. Hogyan kössem le, amíg a nagyobbik tanul?

És még megannyi kérdés…..

Az első és legfontosabb:

Ne ess pánikba!

Mindig, minden megoldható! Tudjátok, mindig csak pozitívan! Tapasztalatból beszélek.

Tény, hogy soha nem volt még ennyire szükség a fegyelemre és a következetességre!

Valószínű, hogy sokan tudjátok, de ezt én már egyszer végigcsináltam. 7 év alatt, 9 évfolyam összes tantárgyát tanítottam meg otthon a fiamnak úgy, hogy egy egész éves anyagból egyszerre vizsgáztunk le. Iskolában egyetlen napot, órát sem töltött, csak a vizsgán, ami általában 2-3 napig tartott. 15,5 évesen érettségizett színjelesre.

Tehát, higgyétek el, meg lehet oldani ezt a helyzetet is!

Nézzük akkor a “hogyan”-t:

  1. Attól, hogy nem megyünk iskolába, még van tanítás, tanulás! Ez nem egy hirtelen jött szünidő. Ez a legfontosabb, amit le kell tisztázni minden diákkal.
  2. Eddig is volt egy napirend, egy órarend! Mivel változás történt, egy újat kell kialakítani, megszerkeszteni. Természetesen leírva!

Vagyis, kell egy heti tervező! Hétfőtől-vasárnapig! Ennek tartalmaznia kell:

    • Mikor kelsz?
    • Meddig tart a reggeli rutin? (mosakodás, öltözködés, reggeli, szobám összerendezése…)
    • Hány órától – hány óráig tart a délelőtti tanulás?
    • Kivel fogsz tanulni?
    • Melyik nap, melyik tantárgyat?
    • Mikor van tízórai?
    • Mikor van szünet? Hány perces? Mit lehet ezalatt csinálni?
    • Telefon ilyenkor van vagy nincs?
    • Mikor van ebéd?
    • Mikor van szabadidő? Ott mit lehet csinálni?
    • Házimunka? Mikor és mi?
    • Délutáni tanulás ideje, módja. Önállóan vagy kivel?
    • Hétvégi tanulás ideje és módja?
    • Esti rutin (vacsora, fürdés, fekvés) mikor?
    • Villanyoltás?
  1. Ezt mindig közösen írjátok meg és, ha javasolhatom, a gyerkőc kézírásával, mert úgy jobban magáénak fogja érezni.

Most már csak egy “aprócska” feladatod maradt:

Következetesen be kell tartani és tartatni!

Nem foglak hitegetni benneteket, nem lesz egyszerű. A kialakult helyzet sem az. Gyermekeink és a magunk egészségének védelmében bizony áldozatokat kell most hoznunk.

Egy új világ jön, új problémákkal, feladatokkal, konfliktusokkal, de még egyszer hangsúlyozom, meg lehet oldani!

Sok erőt és kitartást kívánok mindenkinek!

Gyerkőcökkel Suttogó